Translate

onsdag 20 april 2011

Jag hatar pussar!

När maken var liten hade han en bok som han tyckte mycket om. Den heter: "Jag hatar pussar" och handlar om en katt som hatar när hans mamma pussar på honom. Jag kan inte direkt säga att den är så särskilt pedagogisk och jag kommer INTE läsa den för mina barn. Ska jag vara ärlig så har "bäst-före-datumet" gått ut på den för länge sen - den skrevs 1974. Den innehåller t ex en sida med en bild där katten får smörj av sin pappa...

Men i alla fall, maken minns tydligt att han själv hatade pussar som liten, precis som katten. Och M är likadan. Det är saliven de har svårt för, både på munnen och på huden. Torra pussar är helt ok, men allra helst kramas de bara. (Men det accepterar inte jag som maka och mamma, eftersom jag älskar pussar....Men jag försöker hålla dem torra.) Jag tror att detta är ännu en sak som beror på överkänsliga sinnen. Det känns helt enkelt extra starkt för dem. Och det är samma sak med annan vätska och övrigt kladd. Om maken får något kladdigt på sig som han inte vet vad det är, måste han få bort det direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar