Translate

onsdag 23 november 2011

Ladda med positiv energi

Föreläsaren gick också igenom att man ska ladda saker med positiv energi. Det gör vi ju allihopa, utan att tänka på det.

T ex:
* "Mmmm, kom så ska du få smaka på något gott!"
* "Vad mysigt det är här vid matbordet."
* "Kom, vi tävlar! Vi får se vem som får på sig ytterkläderna först."
* "Kom så går vi till dagis och visar dina kompisar din nya fina tröja."

Och naturligtvis måste man säga det med ett positivt tonfall och ett bra kroppsspråk.

Själv känner jag att detta är något jag gör alldeles för lite och vill bli bättre på. Så hjälp mig! Har ni några bra exempel på NÄR man kan ladda saker med positiv energi? Kanske tillfällen som jag inte tänkt GÅR att ladda med positiv energi.

4 kommentarer:

  1. Så bra att du kände att du höll på att bli arg och att du gick och vilade en stund i stället.

    Roligt att du kan tänka dig att följa med till stallet en annan gång.

    Bra att du berättade att ljudet/lukten var jobbigt.

    Bra att du tänkte innan du svarade.

    Bra att du känner att du är trött och inte orkar mer.
    ...

    H

    SvaraRadera
  2. Bra exempel! Fast det där verkar vara saker som redan har hänt, dvs positiv förstärkning. Men positiv förstärkning och ladda med positiv energi är väl ändå samma sak?! Bara tidpunkten som skiljer, eller hur? I vilket fall så hittar du något positivt i det negativa på ett mycket bra sätt!

    SvaraRadera
  3. Det har du ju rätt i! Jag hade otur när jag tänkte. ;)

    Mina ungar genomskådar mig nästan alltid när jag försöker lura dem att göra något på så sätt, men de är också lite äldre och överintelligenta. Och de har inte laddats positivt innan kanske. "Vad mysigt att ta en promenad när det är så här mörkt" kanske duger? Kvällspromenader vill jag fortsätta med. H

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att det låter som att du hittat en modell som funkar för er familj! :) Så bara fortsätt!

    SvaraRadera