Translate

fredag 10 maj 2013

Vad gör man om BUP inte vill utreda?

Detta lilla inlägg är till alla er som inte blir lyssnade på av BUP fastän ni ser stora svårigheter hos era barn. Lyssna på nedanstående klipp med Svenny Kopp och hör henne svara på den första frågan under frågestunden. Sammanfattat: Be om en "second opinion". Stå på er! 

Jag vet att detta inte är lätt, men kanske lättare efter att ha hört Svennys ord? Lyssna förresten gärna på hela hennes föreläsning, om ni orkar. Det gör jag från min mobil, på vägen till jobbet. Den är mycket bra.

https://www.youtube.com/watch?v=X3LsyvQZrCc

1 kommentar:

  1. "BUP har inte det ansvaret att säga att de inte vill utreda en ung flicka där föräldrarna ser stora svårigheter där det är ADHD"

    Får ont i magen av att lyssna på henne igen. Det är så starkt och så viktigt det hon säger. Tack för att du också sprider föreläsningen.
    Jag ska se henne i Stockholm i morgon och förbereder mig mentalt....

    SvaraRadera