Translate

lördag 25 juli 2015

Äntligen kom vi iväg på semester!

Det var fem år sen sist vi åkte iväg på semester. Under de fyra senaste somrarna har vi "bara" gjort dagsutflykter, för vi har inte orkat något annat. Och vi har inte vågat med tanke på barnens behov. Ni som läst bloggen ett tag minns kanske hur vi haft det på våra dagsutflykter. Det har varit lite kämpigt minst sagt med barn som blir ledsna och hungriga och skriker av diverse anledningar. Mycket har förstås berott på att barnen varit små, att vi har tre barn tätt, men också mycket på grund av att två av dem har lite extra behov. Maten har varit väldigt central och vi har varit tvungna att ha med oss allt eftersom vi äter glutenfritt och mjölkfritt. Barnen har inte heller gillat att åka bil. Det är långa minuter när någon skriker bak i bilen.... Och inte så särskilt trafiksäkert.

Men i år har vi orkat vara iväg en hel vecka i makens släkts stuga. Det är en ombyggd lada vilket innebär att den är rätt stor och det var nog tur....

Vi hade med oss all mat och gjorde stopp på vägen. Tänk att vi klarade det! Jag är så glad att jag nästan spricker. Visst har det varit kämpigt och maken och jag har inte direkt fått vila ut om man säger så..... Men det har varit miljöombyte och barnen älskade det. De tyckte det var helt underbart att springa ut i trädgården och titta på hästar och får i grannens hage. Eller plocka (för dem) obegränsat med bär i både trädgård och skogen intill. Och bada. Vi stannade på vägen och badade i havet i stora vågor. Sånt som många barn varit med om men som våra fått vänta lite med.

Jag känner att jag har en del att säga efter vår resa, så jag har bestämt mig för att blogga lite nu igen. Jag har ju ändå semester ett tag till och hinner nog skriva lite. :) Som vanligt så bloggar jag bara när jag känner att jag har något att säga, för annars vill jag inte ta upp tiden för varken mig eller er. Läs gärna och kommentera gärna!




2 kommentarer:

  1. Läser din fina blogg med intresse; du skriver med värme o humor!
    "Lena P"

    SvaraRadera