Translate

lördag 25 juli 2015

Gurkstavar eller gurkskivor, det är frågan....

Maken, lillebror och lillasyster var och badade i vår lilla pool. Jag lagade mat. M kom till mig och frågade vad han skulle göra.

"Du kan väl dela grönsakerna?" 

"Ja!" svarade han glatt och tog fram en lagom vass kniv.

"Gå och tvätta händerna, så kan du börja sen."

Han gick iväg och tvättade händerna och kom sen tillbaka. Han tvekade lite, så jag sa:

"Då får du bestämma om du ska göra gurkstavar eller gurkskivor."

Det skulle jag inte sagt. Han tvekade.

"Jag kan inte bestämma mig."

"Gör gurkskivor, för det var länge sen." sa jag och tänkte att de nog var lättast att dela.

Han tvekade fortfarande.

"Eller bara skär dem hur du vill." försökte jag.

"Jag kan inte bestämma mig, så jag slutar hjälpa till med grönsakerna" sa han och så gick han iväg.

Nästa gång ska jag bara be honom göra gurkskivor.

2 kommentarer:

  1. Precis! "Vill du ha mjukisbyxor eller shorts på dig nu inomhus?" "Både och!"

    SvaraRadera